Kumulacja Lotto: 7 000 000 zł - Kumulacja Joker: 600 000 zł - Bonus Multi Multi: 590 000 zł

Prawdopodobieństwo trafienia "szóstki" w Dużego Lotka

Artykuł opublikowany dnia: 29.03.2008
Postanowiłem podjąć temat szansy na trafienie 6/6 w grze Duży Lotek.

Mamy tu do czynienia z 49 liczbami i losowanych jest 6 z nich. Możemy stworzyć 13,983,816 różnych zestawów szóstek z 49 liczb - poczynając od 01,02,03,04,05,06, a skończywszy na 44,45,46,47,48,49. Jeśli więc skreślimy tylko jedną szóstkę, to szansa wyniesie 1:13983816, jeśli wybierzemy 100 z nich, to odpowiednio 1:139830, jeśli 13983, to szansa zwiększy się do 1:1000.

Możemy skreślić max. 12 liczb od razu - to tak jakbyśmy skreślili wszystkie możliwe 6-ki utworzone z nich - a jest ich 924, dlatego też Totalizator poprosi o 924 x 2 zł. Na jedno więc wychodzi, czy sami rozpiszemy sobie nasze 12 liczb na 924 kupony po 6 liczb, czy skreślimy 12 liczb na jednym kuponie systemowym - nie ma tu żadnej filozofii!

Teraz jednak ciekawsze pytania. Ile wynosi szansa, że będziemy grać przez 100 losowań naszym jednym zestawem 6-liczbowym i że padnie? Czy będzie to 1 do 139830? A co jeśli 7 milionów osób puści zakład Dużego Lotka, czy szansa, że padnie szóstka wyniesie około 50/50? A w takim razie jaka jest szansa, że padnie "6", gdy 20 000 000 osób puści zakład?

Aby odpowiedzieć na te pytania, trzeba podejść do problemu z drugiej strony i zadać sobie pytanie: "Jakie jest prawdopodobieństwo, że losowo wybrana szóstka nie padnie?" Odpowiedź: 100% minus szansa, że padnie. Wynosi to dokładnie 0.99999992848876157981483738058338, tj. w przybliżeniu 99,999993%.

Mając już tą cudowną liczbę, będziemy podnosić ją do potęgi N i tym samym będziemy wiedzieć, jaka jest szansa, że 6/6 nie padnie N razy z rzędu. Później otrzymany wynik odejmiemy od 100% i będziemy wiedzieć, jakie jest prawdopodobieństwo, że 6/6 padnie przynajmniej 1 raz w przeciągu N losowań - czy też jakie jest prawdopodobieństwo trafienia 6/6, gdy zostanie puszczonych N pojedynczych, losowych zakładów :) Trochę to może skomplikowane więc może od razu przejdę do wyników:

N = 1 000 000 - wynik 6,90%
N = 3 000 000 - wynik 19,31%
N = 5 000 000 - wynik 30,06%
N = 10 000 000 - wynik 51,08%
N = 20 000 000 - wynik 76,07%
N = 30 000 000 - wynik 88,29%
N = 40 000 000 - wynik 94,27%
N = 50 000 000 - wynik 97,20%
N = 100 000 000 - wynik 99,92%
N = 128 800 000 - wynik 99,99%

Kilka wniosków. Jeśli mamy swój ulubiony zakład 6-liczbowy, który skreślamy za każdym razem, to mamy 51% szans, że padnie on w ciągu 10 000 000 losowań. Jeśli losowania odbywają się 3 razy w tygodniu, to potrzebujemy na to blisko 64 000 lat.
To samo tyczy się kumulacji. Jeśli zostanie puszczonych 9,7 miliona zakładów, to szansa na kolejną kumulację wyniesie dokładnie 50%. Jeśli więcej, to szansa ta szybko spada i przy 64,4 miliona zakładów wynosi już tylko 1% (szansa na padnięcie szóstki 99%).

Szansa na 6 w Dużego Lotka
Zobacz wykres w powiększeniu


Mam nadzieję, że udało mi się nieco rozjaśnić pewne sprawy.

Pozdrawiam i zachęcam do komentarzy.
Janusz Paśkiewicz

Wasze opinie:


1. status Pasko   2008-03-29 16:16:43home Rzeszów

A jeszcze dodam ciekawą informację :D

Zapętlijmy się trochę i może niektórych rozboli głowa od tego, ale wiecie jakie jest prawdopodobieństwo, że przy wysłaniu 262,3 miliona zakładów nie padnie szóstka i będzie kolejna kumulacja?

Odpowiedź: około 1 do 14 000 000, czyli takie samo jak w przypadku, jeśli zostanie wysłany tylko 1 zakład i będzie to 6/6 :)

Pozdrawiam!

2. status Pasko   2008-03-29 16:30:05home Rzeszów

No i oczywiście druga część artykułu mówi o zdarzeniach niezależnych od siebie.
Wiadomo, że wystarczy 13983016 różnych zestawów i jest 100% pewne 6/6.

Jeśli skreślisz 10 milionów różnych zestawów to szansa, że trafisz 6/6 wyniesie 10000000/13983016 = 71,5%.
Jeśli jednak po każdym skreśleniu zupełnie zapominasz o tym i nie wiesz nigdy co skreśliłeś do tej pory, to szansa jest zobrazowana właśnie wykresem i drugą częścią wywodu. A tak właśnie jest w praktyce, bo gracze nawzajem nie przekazują sobie jakie zestawy skreślili - wie to tylko centralny komputer :D

Pozdrawiam

3. status ozz   2008-03-29 20:50:24

Jakie jest prawdopodobieństwo,że orzeł wyrżnie cztery razy z rzędu?

4. status Beezqp   2008-03-29 22:51:38

Prawdopodobieństwo trafienia 6/6 jest zbliżone do wyrzucenia samych szóstek rzucając 9 kośćmi [to drugie jest trochę większe, bo wynosi ok 1:10 000 000]

5. status elelek   2008-03-30 11:17:47

Pasko,jakby,każdy myślał logicznie to nigdy nie grał by w D.L,bo na przestrzeni ponad 50 lat losowań było tylko ok.500 ludzi którzy trafili główną wygraną,ale ludzie grają bo każdy ma nadzieję,ze tym następnym wybrańcem losu będzie ON.Wiem że wygrać można i to mi wystarczy,sam byłem tak blisko głównej wygranej,że obawiam się,że już nigdy w życiu nie zbliżę się do tego zdarzenia.Wygrani na przestrzeni 50 lat stanowią;0,000000001%,bo tyle stanowi te 500 osób do ilości.Trzeba umieć przegrywać.

6. status Beezqp   2008-03-30 11:33:21

elelek - mylisz się, ludzi którzy trafili szóstki było dużo, dużo więcej. Statystyki na stronie lotto pokazują liczbę ludzi, którzy zgarnęli ponad milion, a ponieważ nie zawsze było możliwe wygranie takiej kwoty to radziłbym twój zakres chronologiczny zawęzić do 10 lat. Od 7 lat wygrywa ok. 70 osób rocznie.

7. status elelek   2008-03-30 11:46:19

Zgadza się,przepraszam za pomyłkę:poprawka
"co stanowi 0,00000001%"

8. status Beezqp   2008-03-30 13:22:53

Ciekawostka - gdyby posłać na DL 44 liczby systemem pełnym [czyli wykreślić wszystkie możliwe kombinacje szóstek z tych liczb] szansa wygrania głównej nagrody wyniosłaby tylko ok. 50%

9. status Pasko   2008-03-30 13:32:05home Rzeszów

Celem artykułu nie było zniechęcenie do gry :)

Zgadzam się z komentarzem nr 5 - ja myślę podobnie. To, że szanse nie są duże, nie znaczy, że nie istnieją.

Głównym celem artykułu było pokazanie z matematycznego punktu widzenia jakie są szanse na kumulacje i dlaczego pomimo, że tyle ludzi stoi w kolejkach do kolektury gdy jest duża kumulacja, czasami nikt nie trafia i jest kolejna. Szanse na to po prostu wcale nie są takie małe.

Wróćmy jeszcze do artykułu http://www.multipasko.pl/?go=0&id=3

Była tutaj kumulacja blisko 20 milionów złotych. Zostało obliczone, że zostało wysłanych wówczas 34 miliony pojedynczych zakładów. Zgodnie z tym co napisałem można obliczyć, że przy takiej ilości zakładów szansa na trafienie jakiejkolwiek szóstki wyniosła ponad 91%. No i faktycznie padła... a nawet 3.

Ja myślę, że rok 2008 przyniesie nam rekordową kumulację - powyżej 20M :)

Pozdrawiam

10. status Pasko   2008-03-30 13:39:42home Rzeszów

Zgadza się Beezqp. Bardzo ciekawa ciekawostka :)

Jeśli skreślilibyśmy zamiast 6 liczb aż 44 .. to mamy 50% szansa na trafienie 6/6 :)

Patrząc na to z drugiej strony.. musimy odrzucić 5 liczb z 49. I jeśli którakolwiek z tych 5 liczb padnie to koniec.

No i właśnie szansa na to, że wytypujemy 5 liczb Dużego Lotka i będziemy mieć 0/5 wynosi owe 50%.

Podoba mi się też przykład z kostkami. Również pomaga sobie wyobrazić nasze szanse.
Bierzemy do ręki 9 kostek i rzucamy równocześnie. Jeśli w każdej z nich wypadnie 6 oczek, to prawie tak jakbyśmy trafili 6/6 :)

Pozdrowienia dla Beezqp i innych zakręconych matematycznie.

11. status adams   2008-03-30 14:09:54

Zauważyłem , że Ci zakręceni matematycznie , bardziej realnie podchodzą to szansy jaka jest na wygraną , a natomiast osoby bardziej elokwentne nie mają z reguły tej "bystrości liczbowej" ( jak i zakręceni matematycznie aż takiej elokwencji). W życiu jednak lepiej radzą sobie humaniści niż matematycy choć to oni lepiej liczą, ale widocznie szczęście to nie liczby a poezja.

12. status Karamba1   2008-03-31 17:57:34

Witam,
No i w zwiazku z tym dowiedzielismy sie ze tego typu obliczenia nie maja sensu , bo do niczego nie prowadza. A cel wiadomy jest.

Wiec trzeba inaczej zaczac liczyc.

pozdrawiam

Karamba

13. status Beezqp   2008-03-31 18:45:08

Ja proponuję zacząć myśleć w sposób - która gra daje największe prawdopodobieństwo trafienia takiej głównej wygranej, że dalszą grę będzie można znacznie ograniczyć?

ML+ - 1:17 000 000 szansa na 2 500 000 zł, 5zł
DL - 1:14 000 000 szansa na 1-10 000 000 zł, 2 zł
ML - 1:9 000 000 szansa na 250 000 zł, 2,5zł
TSN - 1:5 000 000 szansa na 200 000 - 2 000000 zł [obecnie 900 000], 1,25 zł
EL - 1:850 000 szansa na 200 000 zł, 1,25 zł


Obok każdej gry podałem cenę jednego zakładu. Jak widać - paradoksalnie gry, w które jest największa szansa wygrania WYSTARCZAJĄCYCH pieniędzy są najtańsze. Gdyby brać pod uwagę różnicę w cenie i możliwość zawarcia dzięki temu dwukrotnie większej liczby zakładów - szanse te również się podwajają. I, co ciekawe, gry te są najgorzej promowane przez TS i przez to najmniej popularne wśród graczy. Daje do myślenia?

Pomyślcie logicznie - w co lepiej dzisiaj zagrać - w Dużego Lotka, w którym do wygrania jest ok. 1 000 000 zł i szansa 1:14 000 000 czy w Numerek, gdzie do wygrania jest 900 000 zł a szansa 1:5 000 000 [a kupon 2x tańszy].
I w co lepiej grać - w Multilotka, gdzie szansa na wygranie 250 000 zł wynosi 1:9 000 000 czy w Express Lotka, gdzie szansa na wygranie 200 000 zł wynosi 1:850 000 [kupon również 2x tańszy]
Czy lepiej grać w Multilotka+, gdzie szansa na wygranie 2 500 000 wynosi 1:17 000 000 czy w Dużego Lotka, gdzie już przy pierwszej kumulacji mamy 3 000 000 zł a prawdopodobieństwo wynosi 1:14 000 000 [kupony tańsze ponad dwukrotnie].

Tylko takie obliczenia mają sens, wszystkie inne statystyki można sobie darować bo kolejne losowania są od siebie całkowicie NIEZALEŻNE.

14. status Karamba1   2008-03-31 20:01:49

Witam,
W/w wyliczenia sa dla mnie tak samo trafione jak wyliczenie kiedy zlamie noge.


Karamba1

15. status punter   2008-04-01 20:56:28

Kiedyś czytałem w necie ciekawy artykuł na amerykańskiej stronie poświęconej ich grze w 6z49, czyli identycznej jak DL. Był tam podane prawdopodobieństwa wylosowania układów liczb w poszczególnych dziesiątkach(1-9, 10-19 itd.) czyli 2-2-1-1, 2-1-1-1-1, 3-2-1 (wg. kolejności prawdopodobieństwa) i układów wg. końcówki liczb (np. 2,12,22,32,42), gdzie oczywiście prym wiedzie układ 1-1-1-1-1-1 i 2-1-1-1-1.
Clou wywodów było takie, że gdyby ograniczyć grę (tzn. przefiltrować) wszystkie 13 mln kombinacji, ograniczając się np. do układów "dziesiątkowych" 2-2-1-1 i 2-1-1-1-1 oraz "końcówkowych" 1-1-1-1-1-1 i 2-1-1-1-1 to liczba kombinacji DRASTYCZNIE maleje. Do tego sugerowali też odrzucenie tych układów. w których występują liczby sąsiednie i układów parzyste-nieparzyste 5-1 i 6-0. Taki filtr prowadzi to układów najbardziej zbliżonych do "rozkładu normalnego" i pozwala lepiej "wstrzelić się" w najczęściej występujące układy liczb.
Oczywiście to trochę taki statystyczny bullshit, ale działa na podświadomość, bo bardziej skłonni jesteśmy "oczekiwać" losowania np. 3,14,28,31,40,47 niż 1,2,15,19,35,37

A Totalizator na dziś szykuje niespodziankę i w DL wyjątkowo wylosują 7 kulek. Mają podobno honorować wszystkie "trójki", które będą zawierały tą dodatkową liczbę. Zobaczymy :)

16. status mila   2008-04-02 11:54:43

witajcie ja caly czas wysylam dl. nie jestem tak zdolna jak tu wielu z multi pasko [a szkoda]ale sama sobie udowodniłam że mozna oszukac to prawdopodobieństwo [było na typach]i wiecej nie mam odwagi typować,no przyznaje przydała by sie pomoc,bo ja nie umie wlaśnie wyszukiwac czy porównywać tych jak to wy nazywacie ,oczekiwane chodzace parki itd.pozdrawiam.

17. status elelek   2008-04-08 16:01:46

Do wpisu nr 13,Zgodzę się że szanse trafienia głównych wygranych w poszczególnych grach są różne.Jednak to nie one stanowią o atrakcyjności danej gry.Co z tego,że jest większa szansa trafienia 1+4 w T.S.N niż 6 w D.L,skoro ludzie przez ok. pół roku nie mogą trafić głównej wygranej w T.S.N,a w D.L główna wygrana pada prawie co 2-3 dni.Ludzie mają dość czekania.Naczekali się w kolejkach za "komuny".Teraz czas na dobrobyt i szczęście dla wszystkich.Teoretyczne wyliczanki są dobre,ale przy szansach 1:2 lub 1:3,Przy wyższych rzędu milionów jest szczęście,a to się ma albo się niema.Najlepiej to obrazuje wykres Pasko na początku tej strony.Pozdrawiam.

18. status adams   2008-04-08 18:13:06

Ten wykres obrazuje szanse trafienia uzależnioną od ilości zakładów.
Ilość zakładów w DL to od 3mln do 20mln(kumulacja) a w TSZN zawieranych jest około 0,2mln ; 0,4mln zakładów czyli ponad 10 razy mniej a czasem nawet 50 razy mniej
To chyba oczywiste że jak w DL wygrana jest co 2-3 dni to w numerku musi być dużo rzadziej.
W jednej i drugiej grze potrzebne jest szczęście ale matematyka działa tak samo dla tych gier jak i gier o szansie 1;2 czy 1;3.

19. status elelek   2008-04-09 10:30:38

Adams,ty chyba rzeczywiście nie rozumiesz o co chodzi albo udajesz.Przecież nawet dziecko z 2 klasy podstawowej wie,że milion to ba.........rdzo dużo,w tych twoich wyliczankach każdy z tutaj grających się być może wyznaje,ale grają swoje.Na ludzi w obecnych czasach działa marketing,a nie matematyka.Produkt dobrze reklamowany ja D.L dobrze się sprzedaje,a słabo reklamowany jak T.S.N-kiepsko i nie pomogą tu twoje matemateczne wyliczenia.Matematyka może dziłać tak samo,ale ludzie i tak kupią to co im specjalisci od reklamy wcisną.To tyle.Pozdrawiam

20. status adams   2008-04-09 12:54:36

Tak masz racje , reklama dźwignią.
Coś co jest reklamowane, jest w promocji to z reguły bez tych zabiegów by nie poszło do ludzi, więc trzeba im to zapakować i podać pod nos.

21. status elelek   2008-04-10 12:22:29

Adams,tak wiele mądrych i mniej mądrych(pomijam te głupie)opinii,systemów wyliczeń,obliczeń matematycznych skomplikowanych i prostych padło na różnych forach w ciągu tych kilku lat,że chyba czas sobie zadać pytanie.
Czy istnieje metoda,aby tak zagospodarować czyt: zagrać za 100 zł w skali miesiąca,aby wygrać przynajmniej dwa razy tyle.Obawiam się,że chyba niema,zatem dalsze rozważania będę uważał za bezcelowe jak i bezcelowe istnienie takich forów jak To.Według mnie istnienie ich napędza tylko kasę różnym firmom reklamującym się na nich samemu Pasko,który od pół roku obiecuje ze zamieści artykół na temat ubocznych skutków uprawiania hazardu,a tego nie robi ze względu na tychże sponsorów.(wiadomo nikt nie będzie działał przeciwko sobie)Chociaż kłóci się to z szeroko rozumianym interesem społecznym.Kończę bo wiem,ze nie lubisz zbyt długich wywodów,ale mam prośbę,by w miarę możliwości się do nich odnieść.( niekoniecznie jednym zdanie).Może być uzasadnienie poparte wyliczeniami matematycznymi.Uwielbiam to w twoim wykonaniu.Jest zazwyczaj bardzo logiczne.Pozdrawiam humanista elelek.

22. status adams   2008-04-10 21:51:25

Mając 100zł nie ma szans (jeśli nawet w jednym miesiącu jest do przodu np 20zł to w drugim może być do tyłu 30zł dla zakładów o kursie 2X , 3X itp), bez stosowania progresji.
Aby zastosować progresje trzeba mieć tysiące a na wszelki wypadek (raz na rok średnio) około miliona. Temat jest na artykuł nie na dwa zdania.
Jeśli Ty jesteś górą ja daje Ci 5 , a jeśli ja wygrywam Ty dajesz mi 10 - to chyba wystarcza by uzmysłowić sobie że Jesteś w gorszej sytuacji ode MNIE, więc w perspektywie czasu nie możesz MNIE pokonać. Zwycięzca jest określony na samym początku przez KURS. Jedynym udokumentowanym matematycznie sposobem wygrania jest progresja , ale ona jest w ponad 1% zabójcza dla gracza. Są tacy co to odczuli już.
Wysokie kursy jak główna wygrana w DL są okupione nikłą szansą (cudem).
Jestem w stanie zrozumieć , że ktoś gra za kilka (kilkanaście zł) na miesiąc i łudzi się że trafi górę złota.(ktoś musi trafić)
Nie rozumie ludzi którzy grają na zdarzenia o szansie 1do4 a kurs to 2X . Bezsens.
kurs 8x a szansa 1do16 itp.
Nawet w tej sytuacji progresja nie pomoże, a zaprowadzi do szybkiego bankructwa.

Progresja ma szanse bytu przy zdarzeniu o kursie 3,6X gdy szansa to 1 do4 (90% szansy to odwrotność kursu)
Jak i przy innych kursach ale gdy szansa do kursu jest na poziomie ponad 90% jednak i wtedy ryzyko jest spore (czarne serie), a wydatek może być jak dolar księżycowy (tzn taki co się układa jeden na drugim od ziemi do księżyca).
Są zdarzenia i buki gdzie kurs do szansy jest na poziomie 97,5% i tam można realnie myśleć o progresji.
Przestrzegam przed progresją , bo dla niedoświadczonych skończy sie to doświadczeniem, a bardzo szybko na 100% przy kursach na mniejszym poziomie niż 90% do szansy.

23. status adams   2008-04-10 22:25:57

Kilka losowań, gdzie ktoś coś trafi, powoduje że gracz sądzi iż ma przewagę w postaci lepszych typów niż statystycznie jest to przewidziane, niestety to na kilku (kilkunastu losowaniach) jest złudne.
Następna zła droga to to że jeśli zdarzenie typu 50/50 ma przerwę np 5 losowań to występuje u gracza przeświadczenie że musi już wypaść. A szansa jest stała 50/50.
Natomiast w ML gracze często stawiają na liczbę o max okresie oczekiwania , natomiast gdy wypadnie nikt na nią już nie stawia. Pomijając fakt że szansa jest zawsze taka sama to logiczniej jest poczekać aż wypadnie taka liczba i dopiero wtedy na nią stawiać sądząc że dwa razy z rzędu nie będzie aż tak długo stała, a nawet idąc dalej teraz może nadrobi zaległości( jest to też nieprawdziwe ale bardziej logiczne )
Przewidzieć można temperaturę powietrza , mając jako narzędzie pomiarowe dłoń wystawioną przez okno. Jeśli mam odczucie mrozu to jutro na pewno nie będzie +20 stopni i wiele sie nie pomylę jak powiem że będzie 0 stopni. Ale jeśli dziś było 7 parzystych w ML to jutro może być każdy wynik i nie mam podstaw by ocenić na podstawie dzisiejszego wyniku co będzie jutro.

24. status elelek   2008-04-11 08:29:26

Adams,twierdzisz,być może słusznie,że jedyny sposób na wygranie pieniędzy to progresja,ale pod warunkiem,że sie ma zabezpieczenie miliona zł.Osobiście wątpię w to,że ten co ma milion gra w jakiekolwiek gry hazardowe.On raczej inwestuje na giełdzie lub trzyma kasę na koncie z wysokim oprocentowaniem.99,9 % ludzi niema takich pieniędzy i grają,nie zważając na to czy mają milion zabezpieczenia.Wydaje mi się,że musi istnieć jakiś algorytm,który pozwoli chociaż w jednej z tysiąca rodzajów gier(tak to nie żart istnieje ok 1000 począwszy od walk kogutów poprzez gry typu orzeł/reszka ,trzy karty a skończywszy na grach w kasynach typu Las Vegas przechodząc wcześniej po drodze różne gry liczbowe)Nie będę wszystkich wymieniał,ale są gry o dużej szansie i małej.Gdybyś mógł je uszeregować,łatwiej mi by przyszło podjąć decyzję gdzie można zaryzykować moje 100 zł.Pozdrawiam.(P.S.Jeśli to ma być D.L.to też napisz-dlaczego?)

25. status OMNIBUS   2008-04-11 14:59:27

Aby wygrać trzeba grać.Oto uniwersalna zasada.W Dużego Lotka np.skreślam 2 lub 3 liczby z dwóch ostatnich losowań i trzeba je trafić a pozostałe 3 lub 4 liczby należy trafić.

26. status rico   2008-04-11 15:14:31

Najlepiej grać w D.L systemem pełnym na 12 skreśleń na 12 kratek i do tego zastosować progresje.Wtedy sukces wydaje się być prawie,podkreślam prawie pewny.

27. ~dziadek-68   2008-04-11 15:33:43

dlaczego w naszym kraju tak oszukuja nawet totolotek ,keno lotto; ma70 liczb a ml,80

28. status MAGNETO   2008-04-11 16:35:41


...bo w naszym kraju lotto chce sie bardziej nachapać... :(((

29. status ren   2008-04-11 16:49:06

Ciekawe,czy istnieje na świecie gra,gdzie gracz wygrywając za podstawową stawke traci na tym ćwierć dolara.Tak jest w przypadku M.L. Płacisz 2,50 wygrywasz 2 i jeszcze reklamują to na głównej stronie "Ponad 27 milionów wygranych,a nie dopiszą,że 85% z tej liczby to wygrane 2 zł,czyli przegrane po 50 gr.Co daje totalizatorowi dodatkowe 10 milionów złotych.Obłuda nie zna granic.

30. status MAGNETO   2008-04-11 17:10:41

Dobrze piszą...2 zł. to cena zakładu...,a 50 gr.to podatek.Podatek to nie jest ich broszka... :)))

31. status ren   2008-04-11 17:29:23

To nie podatek,to dopłata na kulturę i sport,żeby graczy chamstwa oduczyć.

32. status MAGNETO   2008-04-11 17:36:22

Dobre, dobre... :))))

33. status ren   2008-04-11 20:36:45

Czas,wreszcie mówić prawdę,T.S SA jest monopolistą w tym kraju i dyktuje tak podłe warunki gry,a ludzie wtapiają kasę bo albo nie mają alternatywy.

34. status adams   2008-04-11 21:29:45

elek, ja znam jedno zdarzenie które występuje z przerwą najwyżej 5 tzn Wygrana,X,X,X,X,X, Wygrana, Do tej pory wydziałem tylko przerwę 4. Kurs po podatku jest niski więc progresja wygląda tak:
I - 1xstawka początkowa
II - 5xstawka początkowa
III - 25xstawka początkowa
IV - 170xstawka początkowa
V - 900xstawka początkowa
i ewentualnie(jeszcze nie było potrzeby)
VI - 5000xstawka początkowa
więc wystarcza mieć około 12 000 zł by zacząć od 2zł (2+10+60+340+1.800+10.000).
Z reguły zdarzenie wypada na drugim lub trzecim progu i zarabia się przy 2zł początkowej stawki około 1zł - 5zł .
Na czwartym progu ponad 10zł.
Nie ma to sensu bo jak się zrobi większy zarobek to progresja musiała by być na oko:
1x, 6x, 50x , 500x, 5.000x 50.000x
mały kurs przez ten 10% podatek,
Jakby to było w buku internetowym bez 10% to przy progresji (tej pierwszej) zarobek byłby sporo większy i już sensowny.
Spokojnie można by było bez ryzyka grać.
A nie jest to gra , lecz zdarzenie nie do końca losowe.

35. status elelek   2008-04-11 21:42:04

Jak by na to nie patrzeć "gra nie warta świeczki".Trudno nie będziemy t.z.n ja od tej pory nie gram wcale.(Może,czasem okazjonalnie)
Dzięki.Pozdrawiam.

36. status vader   2008-04-11 22:11:04

Progresja jest juz opłacalna w ML prze typowaniu 2/2. Tylko, że nie biorę wtedy stawki x3 ale mniejszą. Tak aby zysk był minimalny. Można wtedy grać do 24 razy aby nie wydać 200 zł. Warunkiem są też dobre liczby. Są takie pary, które występują po 5 razy w ciągu miesiąca. Dlatego należy obstawiać kilka par, aby zysk nie był groszowy.

37. status adams   2008-04-11 22:21:03

Na parki czeka sie nawet ponad 200 losowań.
Tobie sie wydaje że weźmiesz dobrą , a czy ona zawsze będzie dobra? Obyś nie obudził sie z ręką w nocniku. W ML nie widzę szans na progresje. Pewna wtopa , kwestia czasu.
Policz progresje dla kursy 8x jaki jest w ML oraz dla kursu 15X i zobacz jak drastyczna jest różnica.
Nie zakładaj błędnie , że trafisz do 20 czy 30 losowań.

38. status wloclawek   2008-04-12 18:37:14

Jeżeli na parkę czeka się nawet 200 losowań a wygrana za parkę równa się 16 zł,to znaczy że gdy będziemy mieli dużo szczęścia,wygramy 16 zł wydając w tym czasie 500 zł,Czy dobrze rozumuję panie Adams?,a jak do tego zastosuję progresję to zarobię na czysto 4 zł,o ile wystarczy mi zasobów finansowych na tak mało ryzykowną grę.Mam rację?

39. status Beezqp   2008-04-12 19:04:01

Mniej więcej tak to wygląda, choć grając na parki progresją możesz zarobić dokładnie raz tyle ile włożyłeś, o ile oczywiście parka ci wejdzie do 16 losowań bo potem już robi się zbyt gorąco dla przeciętnego zjadacza chleba. A szansa na to, że tak się stanie to zaledwie 60%.

Multilotka radzę sobie odpuścić.

40. status wloclawek   2008-04-12 21:01:00

Dzięki,na pewno zrezugnuję z gry na 2 liczby w M.L.

41. status adams   2008-04-13 17:13:37

20 los. gramy za17zł : wygrana136zł : wydatek128zł : zysk 8zł
40 los. gramy za 254zł : wygrana2032zł : wydatek 2016zł : zysk 16zł
60 los. gramy za 3670zł ; wygrana 29360zł : wydatek 29320zł ; zysk 40zł
80 los. grany za 53155zł : wygrana 425240zł : wydatek 424872zł : zysk 368zł
jak widać absurdalna progresja na tylko 80 losowań przy kursie 8X na parki



42. status adams   2008-04-13 17:29:55

to samo przy kursie nie 8X a 15X jaki jest w keno na expekcie

20losowanie gramy za 4zł : wygrana 60zł ; wydatek to53zł ; zysk 7zł
40 los. gramy za 18zl ; wygrana to 270zł : wydatek 253zł : zysk 17zł
60 los. gramy za 78zł: wygrana 1170zł : wydatek to 1118zł ; zysk 52zł
80 los. gramy za 350zł ; wygrana 5250zl : wydatek 4880zł ; zysk 370zl

jak widać po 80 losowaniach wydaliśmy na grę tylko 4880zł a nie kosmiczne sumy jak wcześniej.
Tak ogromny wplyw na progresje ma niekorzystny kurs jaki jest w ML (tylko 8X a nie 15X jak w keno)
Podobnie z innymi grami LOTTO gdzie kurs do szansy jest niekorzystny



43. status adams   2008-04-13 17:45:09

Aby ostudzić trochę, to w 200-setnym losowaniu gramy już 1.222.000zł a całkowity koszt gry to 18.312.240zł więc w razie wygranej w 200setnym losowaniu zysk odpowiednio wysoki (proporcjonalny do włożonych środków "astronomicznych niestety")= 17.760zł
Dla kursu 8X progresja w 200 losowaniu byłaby porównywalna do liczby gwiazd.

44. ~...ASIUNIA...20..   2008-04-14 19:36:36

jak zrobic by miec 100% pewnosc ze sie trafi 6?? i ile to okolo pieniedzy??trzba na te kupony wydac

45. status Beezqp   2008-04-14 20:28:00

Nie da rady - musiałabyś wysłać wszystkie 13 983 816 zakładów - nawet, gdybyś sobie rozpisała systemami 12 to daje to konieczność rozpisania 15134 zakładów, czyli gdybyś na zakreślenie jednego potrzebowała 30 sekund [tyle realnie, żeby się jeszcze zastanowić, ew przepisać skądś itp] to skreślanie zakładów zajęłoby ci tydzień a wkładanie przez panią kolektor do lottomatu ok. 15 godzin.

Ile by to kosztowało - nietrudno policzyć. Ilość wszystkich kombinacji * 2 zł czyli 27 967 632 zł. Ale, jak już pisałem, to tylko teoretyczne rozważania bo nawet gdyby ktoś chciał tyle pieniędzy wyrzucić w błoto to ze względów technicznych dokonanie tego byłoby prawie niemożliwe.

46. status Beezqp   2008-04-14 20:33:02

Dodam jeszcze, że gdyby skreślać normalnie te wszystkie kombinacje [czyli bez systemu, tzn. skreślać 6 liczb] to "stosik" kuponów [po osiem zakładów na jednym] miałby wysokość ok. 220 metrów.

47. status adams   2008-04-15 00:20:27

220 metrów dla kuponów DL , jest obrazowo fajnym przykładem, a progresja na którą zapewne część sie "zapali" potrafi mieć wymiar już księżycowy, tzn , stos złotówek sięga od Ziemi do Księżyca to jest tzw dolar księżycowy

48. status cykle   2008-04-19 19:34:33

Jaki jest rozkład liczb losowanych z poprzedniego losowania? i następnego... w DL
w ML to:
Średnio 5 liczb z ostatniego losowania i wacha się najczęściej od 4 do 6, rzadziej bardziej extremalnie 2 do 9.
Z przedostatniego losowania średnio 4 liczby.
Z 3-go losowania średnio 3 liczby.
Z 4-go losowania średnio około 2 liczby.
I tak dalej.
Z około 25 losowania wpada 1 liczba czasami.
Ciekawi mnie czy ktoś zrobił rozpiske wypadania liczb z poszczególnych losowań i jak się przedstawia, a także jak to wygląda w Ex. pozdrawiam cykle

49. status adams   2008-04-19 21:35:33

W DL to średnio 0,7347 liczby się powtarza z innego losowania.
Błędnie interpretujesz , że z 4-go losowania tylko 2 liczby średnio. Dlatego tak Ci się wydaje bo gdy patrzysz na poprzednie losowanie to porównujesz 20 dzisiejszych liczb z 20-stoma które były wczoraj.
A gdy patrzysz na 4 losowanie wstecz to porównujesz 20liczb z tego losowania , ale już nie z 20-stoma dzisiejszymi tylko z mniejszą ilością, tzn tymi dzisiejszymi których nie ma w 1,2,3 poprzednim losowaniu a są dopiero w 4.

50. status lotoman   2008-05-11 02:34:28home Europa

widzę sam sceptycyzm. Ja nie patrzę na statystyki,tylko po chłopsku, i mam wg.mojego programu na DL trafnie typowaną 5 z 24liczb w 8 na 10 przypadkach. A 6 to w 1- 3razy na 10. Ale brak mi systemu skr. na 24liczby. Pamiętam że Lotto sprzedawało w latach 80-tych takie broszurki z Systemami skruconymi. I tam było kilka naprawdę dobrych układów np: 15liczb na 30zakł. lub 15/90 oraz ten 24/ileś tam. Jak ktoś ma to z chęcią przyjmę.

51. status zorro   2008-05-11 07:19:48

To ja troche z innej beczki prawdopodobienstwo prawdopodobienstwem . Ladnie widac ze w EL latwiej trafic 5 niz w DL 6 . A teraz czas na rozpisanie kuponow mamy swoje 9 liczb rozpisujemy to SMI dla DL zakladajac ze przy 4 trafieniach mamy 4 na kuponie jest to 12 zakladow ... chcac uzyskac ten sam efekt z 9 liczbami w EL jest to juz 18 zakladow. Ja to widze tak " zagraj w grze ktora daje ci wieksze szanse na wygrana ale kup wiecej losow" Taka waga ktora nie moze tak naprawde tego prawdopodobienstwa wychwycic .

52. ~szansa   2008-05-19 22:12:28

13,983,016 możliwości razy 2 zł za zakład więc jak by była kupulacja koło 30 mil to by sie opłacało xD

53. status Pasko   2008-05-20 10:42:56home Rzeszów

Gdyby była kumulacja 30m to z 3-5 osób by trafiło :) Pozdrawiam

54. ~monster80   2008-05-25 11:55:13

powiem tak siegnijmy pamiecia kilka lat w stecz czas miedzy mozliwoscia wyslania kuponu byl dluzszy niz teraz wynika to tylko i wylacznie z predkosci komputerow teraz maja taka moc obliczeniowa ze wystarczy kilkadziesiat minut zeby dowiedziec sie jakie liczby typowa ludzie a tym samym jakich liczb nie zakreslono do tego dochodz miniaturyzacja itp technologie i wnioski nasowaja sie same juz przed losowaniem wiadomo jakie liczby padna czy bedzie wygrana i w jakim oddziale lotto nic tu nie jest przypadkowe mysle ze nic juz nie musze dodawac wnioski nasowaja sie same a firma jest nietykalna

55. status Beezqp   2008-05-25 16:10:23

Szlag mnie trafia, jak czytam kolejny raz taką wypowiedź.

Weź kalkulator w łapki i licz. Pomnóż sobie ilość wygranych przez odwrotność szansy wystąpienia danej wygranej, zobaczysz, że wszystko się zgadza ze statystyką.

Nawet żeby trafić durną trójkę musiałbyś grać na każde losowanie 8 zakładami przez dwa tygodnie. Czy tak trudno sobie wyobrazić taką cwaną rzecz jak prawdopodobieństwo? Może się wydawać, że to tak łatwo coś trafić i tylko wredni oszuści nam na to nie pozwalają. Bardzo PRYMITYWNE podejście.

Jak mówię, brać kalkulator do łapek i liczyć. Wszystko się zgadza z tym, jak powinno być wg prawdopodobieństwa. To, że ono jest na tyle niskie, że trafisz raz na 20 razy to sprawa normalna i tylko twoja wina, że zdając sobie z tego sprawę liczysz niewiadomo na co. Wysokich wygranych.

56. status Pasko   2008-05-25 16:38:44home Rzeszów

Trudno się nie zgodzić z Beezqp.

Najlepiej jednak zamiast kalkulatora wziąć sobie 80 ponumerowanych piłeczek do ping-ponga, albo nawet ponumerowane karteczki, wrzucić do jakiegoś kubełka i losować, losować, losować ... i zobaczyć, czy samemu szybciej by się wylosowało wygraną.. a jeśli tak, to czy widać jakąś znaczącą różnicę? :)

57. status Beezqp   2008-05-25 21:35:37

Dobrze by było, jakby powstał jakiś artykuł odnośnie domniemanych oszustw TS, bo te podejrzenia już się robią nudne.

58. ~LolEq   2008-07-05 19:08:12

Przepraszam ze się wtrącam ale czy nie mylę sie twierdząc że szansa na trafienie 6/6 przy systemie 12z49 nie jest identyczna jak trafienie trójek w dwóch losach 6z49 ?? jeśli tak to szansa na wylosowanie 2 trójek jest jak
2*54 czyli 108?? zatem żeby mieć pewność wygranej nie wystarczy pościć lotka systemem 12z49 za 216 000zł??

59. status Pasko   2008-07-05 21:42:10home Rzeszów

Szansa na trafienie trójek w dwóch losach 6z49 wynosi w przybliżeniu 1 do 57*57 = 1 do 3249, podobnie jak szansa, że wylosujesz 2 szóstki, rzucając dwoma kostkami do gry, wynosi 1 do 6*6 = 1 do 36.

Szansa, że będziesz miał na 3 kuponach 3/6 wynosi 1 do 57*57*57, itd.

Pozdrawiam

60. ~D@G   2008-07-08 23:07:13

Szanse szansą ale JA TRAFIŁEM 6/6 DL.Było to z 10 lat temu ale uczucie jest nie do opisania.Pozdrawiam wszystkich i życzę trochę szczęścia.

61. ~jolas   2008-07-09 18:47:35

Nie chwal się, nie chwal, bo się ze... snu zbudzisz......
A ja mam gęś na łańcuchu i wodę w sitku.......
a ty nie...

62. status Beezqp   2008-07-10 18:00:24

D@G - jak ja bym trafił 6/6 to bym blankiet oprawił w złotą ramę i na ścianie powiesił...

Jakie to były liczby? Pamiętasz?

63. ~sa   2008-07-16 12:04:28

to jest losowanie i wcale nie jest powiedziane ze wypadnie 123456

64. status pawel73   2008-08-05 23:07:22

PREDZEJ TRAFISZ UFO W MIESCIE NIZ WYGRASZ SZUSTKE!

65. status kubus22   2008-08-17 19:20:33

26882. . Nasz totalizator to złodzieje - w WLK Brytanii w kazdej kolektorze jest taka ksiazeczka w ktorej jest podane[do kazdej tamtejszej gry] jaka jest szansa na wygrana-kazdego stopnia. Dodatkowo nie płacisz podatku od wygranej. A nasz totalizator gra z nami nie fair, nie chce nas uswiadamiac jaka mamy szanse na wgrana-czy to jest o.k? A w tamtejszym ML - nazywa sie RAPIDO np. za 1 funta[tyle kosztuje zaklad] grajac na 4liczby za 2 jest 1funt, za 3 placa 8 funtow a za 4z4 - 64funty. A u nas odpowiednio; 2zl,8zl,84zl - tyle ze u nas stawka wynosi 2,50 - czyli trafiajac 4z4 wygrywasz 34-ro krotnosc, a tam za 1 funt 64-ro krotnosc[przy 4z4]. A za 7z7 placa 6400funtow, a u nas 6000zl minus podatek tj.5400zl i to za stawke 2,50zl, a tam za funta, I NIE PLACISZ PODATKU. Wiec powiedzcie mi czemu u nas nie moga podnies stawki, skoro tamtejszy ML-RAPIDO przynosi zyski to nasz tez bedzie przynosil zysk totalizatorowi. Nasz totaliz. w porownaniu z tamtym to jest prawdziwy ZLODZIEJ. Ludzie powinni sie zaczac buntowac, moze bylby jakis efekt

66. status GOŚCIU   2008-08-27 01:06:16home Skierniewice

szybciej trafisz w TOTO u podlotka niż szósteczkę w totolotka.....

67. status Karlos79   2008-12-05 12:57:30home Poznan

Najlepsza rada to przestac grac i nie dawac swojej kasy totalizatorowi.Ja gram w Niemieckie Keno 20-70 i mam lepsze rezultaty niz kiedykolwiek w multilotku.Pozdrawiam

68. status rutra   2009-02-24 20:54:00home Kraków

bardziej prawdopodobne jest, że trafi w kogoś piorun (1:5000) niż, że się trafi 6/6 w DL, ale trzeba próbować, bo może będzie się tym jednym z kilku/kilkunastu milionów osób.

69. status AA   2009-03-03 11:58:11

A jakby w dużym lotku losowali 8 liczb
to jaka byłaby szanasa trafić 6/49 ?

70. status Pasko   2009-03-03 22:21:44home Rzeszów

Witaj,

Zależy ile liczb byś skreślał.
Jeśli skreślałbyś 6 liczb, a losowano 8 z 49, to szansa, że miałbyś 6/6 wynosi 1 do 499 422.

Więcej podobnych obliczeń zrobisz sam wchodząc do działu "Gry liczbowe", gdzie na samym dole jest specjalny kalkulator np.
www.multipasko.pl/gry-liczbowe/duzy-lotek/#prw

Pozdrawiam

71. ~Baxter   2009-06-07 02:51:55

czy prawdą jest, że szansa na wypadnięcie 123456 jest taka sama jak każdą inną kombinację?

72. status Pasko   2009-06-07 19:51:03home Rzeszów

Teoretycznie tak :) Pozdrawiam

73. ~bossss   2009-06-10 16:23:28

wygralem w lotka wygralem WYGRALEM 16 zl a wy dalej kombinujcie moze wam tez sie poszczesci jak mi POZDRO

74. ~monikarosz   2009-06-24 13:23:30

a jakie jest prawdopodobieństwo trafienia 6 liczba z 12 mozliwych? i jakie jest prawdopodobieństwo trafienia 12 liczba z 49?

75. status Pasko   2009-06-25 00:06:07home Rzeszów

http://www.multipasko.pl/gry-liczbowe/multi-lotek/#prw

Pod powyższym linkiem obliczysz sobie prawdopodobieństwo dla dowolnie zmyślonej gry.

Pozdrawiam

76. ~terefele   2009-09-03 23:20:29

Mam pytanie czy ktoś policzył jakie jest prawdop.matematyczne że wśód 6 liczb z 49 będzie para np 15 i 16, dwie pary, albo trzy kolejne liczby np .22,23,24 i jak to ma się do rzeczywistośi , gram od 15 lat i wg. mnie od 2.5 roku częściej zdarzają sie takie fajne liczby...

77. status AA   2009-09-13 09:07:26

A jak obliczyć szanse trafienia (10-tki)w byłej grze "JOKER" ?

78. ~Krikol   2009-09-14 18:18:34

Pasko, Znam cię lepiej jako twórcę multipairs i w związku z tym mam pytanie: jakie jest prawdopodobieństwo trafienia 10 z 40 i ile zakładów wchodzi na pełny rozpis 10 z 40 ?

79. status Pasko   2009-09-15 00:37:11home Rzeszów

Witaj,

Dokładnie 847 660 528

Pozdrawiam Cię

80. status awnowy   2009-09-19 23:39:55

Przepraszam Mistrzu Pasko, ale sprostuję info podane w pierszym wpisie w tym temacie prawdopodobienstwo trafienia wygranej pierwszego stopnia z jednego zakladu w duzym lotku wynosi 1:13983816.

81. status TOTO   2009-10-05 18:32:04

Co tu dużo mówić, nie mamy szans

82. status pawlos111   2009-12-18 04:00:19

by trafic 6 cyfr w totka trzeba zainwestowac około30.000.000 zł poczekac na kumulacje wysokosci ponad 30.000.000 zł i z wyprzedzeniem kilku lat zacząć wypełniac kupony. (załóżmy ze wypełnimy jeden kupon na sekunde to daje nam to pół roku ) niedość ze prawdopodobienstwo ze trafimy w lotto 6 cyfr jest znikome to nie jestesmy wstanie wypełnic kuponów . czyli 3 problemy oczekiwanie na kumulacje , inwestycja 30.000.000zł,wypełnianie 15.000.000 kuponów gdybysmy se z tym poradzili to mamy pewny zysk.

83. status pawlos111   2009-12-18 04:05:24

czy ktos moze mi obliczyc jakie jest prawdopodobienstwo trafienia 12 lczb z 24?

84. status pawlos111   2009-12-18 04:16:51

jeszcze jeden problem co do 30.000.000 mianowicie niemoze nikt trafic szóstki prócz nas inacze jestesmy stratni kilka nascie milionów zł.

85. status pawlos111   2009-12-18 04:21:06

jedyne co moze sie opłacic atez nie musi to granie jeden zakład na gre 2zł strata roczna 200zł przy zakładach 2razy w tygodniu i mozliwosc bycia tą jedną sekundą w przeciągu pół roku.

86. status tomibmx   2010-03-08 00:01:36

skąd wziąłeś to 13,983,816 różnych zestawów szóstek? według moich obliczeń kombinacji jest 10,068,347,520...

87. status Pasko   2010-03-09 21:18:51home Rzeszów

Witaj.

Wzór na prawdopodobieństwo.

C(6,49) - ilość kombinacji 6 z 49

Ty obliczyłaś wariacje bez powtórzeń. Czyli u Ciebie 01,02,03,04,05,06 to nie to samo co 03,02,04,05,01,06, a w Lotto to jest to samo i nie ma znaczenia kolejność :)

Pozdrawiam

88. status DITO   2010-03-10 15:43:59

Witam.mam pytanko jezeli lottomat losuje liczby na chybil trafil to jaka mamy pewnosc ze nie wylosuje kombinacji ktora juz kiedys padla? Dlaczego pada tak duzo 6 na chybil trafil?jak to tlumaczysz?

89. status Pasko   2010-03-11 19:03:56home Rzeszów

Nie ma takiej pewności i oczywiście to się na pewno musi zdarzać... Pozdrawiam

90. status rafsaw30   2010-05-06 16:08:34home WIELKOpolska

Zgadzam się !!!

91. status as   2010-10-26 20:38:15

dzis kupilem los na dl... 5zakladow... kumulacja 5000000zl. dam rade wygrac??

MIEJSCE NA TWÓJ KOMENTARZ

nick: Zarejestruj się
hasło: Przypomnij hasło
wpis:


multipasko na YouTube
  Pn Wt Śr Czw Pt Sb Nd
Lotto              
Multi Multi              
Mini Lotto              
Joker              
Kaskada              

Dzisiejsze losowania:

  • 14:00, 21:40 - Multi Multi
  • 21:40 - Lotto, Mini Lotto, Kaskada

Typowania Multi Multi

  • 227 pewniaków
  • 227 parek
  • 228 trójek
  • 228 piątek
  • 222 dziesiątek

Podaj swoje typy !

Rywalizuj w lidze typujących !

Więcej w dziale Typowania

Najlepiej typujący

Liga typujących - ranking

  1. karol65 - 146 pkt.
  2. gozdzik18 - 146 pkt.
  3. white tiger - 140 pkt.
  4. Typer05 - 140 pkt.
  5. czibuk - 100 pkt.
Co to jest? Dalsze pozycje

Światowe kumulacje

  • SuperEna Max € 120 000 000
  • PowerBall $ 70 000 000
  • Oz Powerball $ 37 400 000
  • EuroJackpot € 26 000 000

Zobacz szczegóły

Oczekiwane zestawy Multi Multi

  • 1/1: 48 - 23 losowań
  • 2/2: 07,17 - 131 losowań
  • 2/3: 09,40,78 - 72 losowań
  • 3/3: 03,16,24 - 773 losowań
  • 2/4: 32,40,48,78 - 50 losowań
  • 3/4: 18,27,32,39 - 297 losowań
  • 4/4: 02,08,75,79 - 4804 losowań
  • 3/5: 36,40,42,67,78 - 159 losowań
  • 4/5: 13,42,43,51,70 - 1431 losowań

Powered by MultiPairs 2011 ©

9/10 z dnia
01.05.2014
Szczegóły
www.multipasko.pl - Copyright © 2004-2014 by Janusz Paśkiewicz (0.014s) ..:.. Regulamin ..:..