Kumulacja Lotto: 12 000 000 zł
Pula Eurojackpot: 45 000 000 zł
PiątekMulti Multi • Mini Lotto • Kaskada • Ekstra Pensja • Eurojackpot

Wyniki Keno / Szybkie 600

Keno los. 1 280 136, godz. 11:34
01, 10, 12, 18, 19, 22, 24, 25, 29, 30
32, 35, 46, 47, 48, 51, 55, 61, 66, 68

MNOŻNIK: x1

Szybkie 600 los. 402 268, godz. 11:32
02, 17, 20, 24, 26, 31

Aktualna PREMIA: 2900 zł

aktualizuj typowania archiwum
Oczekiwane zestawy, typowania, rankingi Gry liczbowe, kalendarz losowań
 
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
Lotto              
Eurojackpot              
Multi Multi              
Mini Lotto              
Kaskada              
Ekstra Pensja              

Za "trójkę" w Lotto dostaniemy 24 złote

Artykuł opublikowany dnia: 16.08.2011
Ciągle niska sprzedaż zakładów Lotto daje Totalizatorowi Sportowemu do myślenia i wymyślania coraz to nowych sposobów na przyciągnięcie graczy.

Tym razem pada pomysł, aby za 3/6 płacić nie 20 złotych, ale 24. Tym samym standardowy kupon na którym mieści się 8 pojedynczych zakładów po 3 złote, mógłby zostać sfinansowany z takiej wygranej. Gracz puszczając taki kupon nie czułby się stratny w przypadku "trójki", jak to było do tej pory.

"Promocja" rozpocznie się od wtorku 06.09.2011 i potrwa minimum do końca roku. Później TS ma zdecydować czy pozostać przy tym modelu wypłacanych wygranych, czy powrócić do tego jak jest w tej chwili.

W przyrodzie nic nie ginie, a TS Świętym Mikołajem również na pewno nie zostanie i dlatego też okupione to zostanie wypłatami wygranych za 4/6. Po prostu po wydaniu większej kwoty na "trójki", na czwórki zostanie mniej. "Piątki" pozostaną na tym samym poziomie, bo tam zawsze trafia 8% puli.

Jak duża to będzie różnica?
Z przeprowadzonych przeze mnie obliczeń wynika, że średnia wypłata wygranych za "czwórkę" spadnie z obecnych 240 zł do 170 zł.

Pozdrawiam,
Janusz Paśkiewicz

komentarze / opinie

Ostatnie 20 komentarzy.

↑ Pokaż 10 więcej ↑↓ Przewiń do ostatniego wpisu ↓

59. status kw1618  12.09.2011 ⌚ 08:00home Warszawa
Zamiast zachęcać do lotto, zamiast zachęcać do grania w MM 10/10/10+ i polować na 25 mln powinni mówić, że za 5/5 w MM to dośc duża szansa na 700 zł, ktoś kto gra za 2,50 jak wygra 700 zł to sie cieszy bardziej niż gdy za 3 zł wygra 24 zł
60. status Codee  16.09.2011 ⌚ 11:12home TYCHY
Wystarczy popatrzeć na kumulacje i już widać że więcej ludzi grało jak zakład był po 1.25 zł niż obecnie. Polska to kraj ludzi biednych, TS zapomniał o tym że biedny ma wielką nadzieję wygrać i polepszyć swój los, jednak za 3 zł biedny idzie kupić chleb a nie dotować TS. Bez urazy ale warszaFka jest dla mnie synonimem największego syfu i upadającej subkultury. Ludzie tam pracujący na państwowych posadkach są największymi głąbami jakie wydała polska ziemia. Jedyny plus z tego że Pan Bóg widzi i jakoś Ci ludzi nie mają ogólnie szczęścia życiowego więc sprawiedliwość jednak jest.

Niestety w naszym państwie przyjęła się taka zasada że trzeba się szybko nachapać a nie dorabiać latami jak nasi dziadkowie. Jutro otwieram buissnes a za miesiąc stawiam posiadłość i do tego minimum 2 limuzyny.....tak to jest warszafski trend, wszystko co najgorsze idzie z tych stron.

Ja popieram każdego kto mówi nie grać. Osobiście przy kumulacji wysyłam maX 3 zakłady sam myśląc, jak mam słaby dzień i nie chce mi się myśleć to nie idę - proste.
Pamiętam czasy jak słałem minimum 20 zakładów - bo były po 1.25 zł czyli defacto ładowałem 25 zł a teraz ograniczyłem do 9 zł maX i to rzadko kiedy tak też. Wynik ekonomiczny jest prosty - ja mam mniej szans na wygraną w TS mniej kasy.

pozdrawiam
61. status project x  16.09.2011 ⌚ 12:08home ISS
Powiem Wam tak podsumowując wszystko. Jakiś czas temu usłyszałem taki wierszyk w kolekturze:
Lotto nas nie buja
My mu kasę on nam ....... stadiony buduje.

A tak swoją drogą mimo wszystko wolę wygrać mniej płacąc mniej za zakład bo mam więcej szans wysyłając więcej zakładów, niż więcej za wyższą cenę. U bukmacherów im więcej wsadzisz tym więcej wyciągniesz, w TS nie ważne ile wsadzisz wyciągniesz tyle samo, a szanse raczej większe.
62. status joker007  17.09.2011 ⌚ 23:30home Warszawa
TS gra va banque... Skok kumulacji z 13 od razu na 20 mln... Do tej pory między tymi poziomami były jeszcze dwa losowania (15 i 17 mln). No, no... Już chyba wiedzą, że do końca roku nie uda im się w normalnym trybie poprawić wyników, więc dokładają do interesu, licząc przynajmniej na ilościowy wzrost sprzedaży i poprawę statystyk...

Ciekawe, czy to będzie ruch jednorazowy, czy czeka nas więcej takich "przypadkowych" kumulacji...
63. status MCSl  18.09.2011 ⌚ 19:12
Mnie się wydaje, że tak kumulacja we wtorek się nie skończy, może potrwać jeszcze ponad tydzień i może osiągnie tak szumnie zapowiadane przy wprowadzaniu Lotto 50 milionów złotych. I bardzo prawdopodobne, że to nie ostatnia tak duża kumulacja w tym roku. I tez wychodzę z założenia, że jak mam wygrać i to przy małej liczbie zakładów.
64. status rutra  26.09.2011 ⌚ 22:10home Kraków
"Później TS ma zdecydować czy pozostać przy tym modelu wypłacanych wygranych, czy powrócić do tego jak jest w tej chwili."

Wniosek: nie grać, a może za 3 będą płacić kilkaset zł i wtedy będzie się to opłacało.

***

Co TS mógłby zrobić by przyciągnąć klientów:
-wprowadzić komisje kontroli gier i zakładów
-zmniejszyć cene 1 zakładu do 2zł a najlepiej tak jak to dawno temu było do 1,25zł
-pozwolić grać niepełnoletnim (to akurat niemożliwe, bo nie zgodne z prawem).

Myślę, że ilość "puszczanych" losów wzrosłaby o conajmniej 25%.
65. status smagorka  27.09.2011 ⌚ 07:24
Jak by dali od czasu do czasu marną trójczynę wygrać, to ludzie puszczali by częściej. Czemu ciągle napychać "im" kieszenie?! Jak by było za co grać, to by się grało a nie ciągle w plecy. Już nie pamiętam kiedy wygrałam więcej niż 8 zł z multi, a w tą grę akurat gram regularnie, choć niedługo przestanę. Przez 3 miesiące mogę policzyć na palcach ile razy miałam "wygraną" (hihi) ... 2 zł, a kuponów w ciągu dnia puściłam za 30 zł. KOSZMAR!
66. status pini  28.09.2011 ⌚ 20:23home Poznań
Jedyna cena Lotka do przyjęcia to 2zł. Kupon zawierający 8 zakładów a w nich 48 liczb to koszt około 240zł miesięcznie. Biorąc pod uwagę fakt że klientela totka to głównie emeryci, renciści i ludzie o niższych dochodach, wszelkie zwiększanie ceny prowadzi do rezygnacji z gry na 8 zakładów (obejmującą prawie 100% liczb) na rzecz puszczania jednego lotka metodą chybił trafił. Chytry 2 razy traci. Grałem przez kilkadziesiąt lat, przestałem gdy cena przekroczyła 2zł.
67. status dżordż  07.10.2011 ⌚ 19:01
Przypominam, że wypłata 24 złote za "trójkę", przy opłacie 3 zł za zakład, to powrót do przeszłości, kiedy płacono 8 i 16 zł. odpowiednio przy opłacie 1 i 2 zł za zakład,
tzn. wypłata jest osiem razy większa od ceny zakładu. Uważam że aby przyciągnąć graczy trzeba wymyślić piątkę premiowaną z 10-krotnym przebiciem, tzn. wygrana około 50 000 zł, gdy nie ma szóstki, kumulacja specjalnie nie ucierpi.
68. status marekg  16.10.2011 ⌚ 21:49
Po ostatnich losowaniach Lotto zapewne wielu graczy szlag trafił podczas odbierania wygranych za czwórke. Niestety jest to efekt nieprzemyślanej polityki Zarządu TS, który brnie coraz bardziej w swoich nieprzemyślanych decyzjach zrażając przeciętnego gracza, który ma swiadomość, że szóstki nigdy nie trafi, a liczy na wygraną niższego stopnia, dobrze płatną czwórke, czy piątkę. Sprawdziłem, jak było w regulaminie Dużego Lotka w maju 2004 r. Wtedy na szóstke szło 30% puli / obecnie 44%/ , na piątkę 15% / obecnie 8%/. Trójka wyceniona była na dziesięciokrotność stawki /tak jak obecnie 10x2,40 zł bez podatku/ . Dokonałem przeliczeń i co wyszło. Podczas ostatniej super kumulacji- ponad 56 mln zl pula na szóstki by była uszczuplona o 14%. Natomiast za piątkę wygrana by wyniosiła 13.157,60 zł, za czwórkę 320,00 zł. Po wczorajszym losowaniu- 15. 10.2011 r. większość graczy była ponownie zaszokowana wysokością czwórki- 75,50 zł. Przeliczając wg starych zasad -piątka by wynosiła ok. 7.019 zł, a czwórka 143,80 zł. Natomiast wygrane z losowania np. z 06.09.2011 r. by wynosiły- piątka 12.898 zł, a czwórka 439 zł. Błędem TS było windowanie przy spadku ilości zawieranych zakładów, puli na wygrane I stopnia. Taki manewr nic nie daje, gdyż gracze po losowaniu głównie są zainteresowani wysokością wygranych niższego stopnia i nikogo już nie podnieca, że ktoś wygrał 5, czy 28 milionów. Nie zauważyłem nigdy, ażeby TS sięgał po zdanie grających. Dla mnie śmieszne jest uzasadnienie podniesienia wygranej za trójkę do 10 krotności stawki. Tak bylo wcześniej, tylko podnosząc stawke za zakład do 3 zł i pulę na szóstki do 44% w ramach radosnej twórczosci pseudo analityków TS oskubano trójkę o 4 zł, która teraz dochodząc do normalności spowodowała występowanie karykaturalnych wygranych za czwórki i piątki. Sądzę, że jedynym wyjściem w aktualnej sytuacji byłoby podniesienie puli na wygrane do 60% z obecnych 51% / piątki z 8% na 12%, a na czwórki dodatkowe 5%. Wtedy wygrane będą miały jakiś rozsądny kształt. Zachęcające dla graczy będą wygrane za piątki ponad 10 tys zł, a za czwórki- ponad 500 zł. Oczywiście wysokość wygranych zależy od układu liczb, im więcej wylosowano liczb z przedziału 1-31 tym niższe wygrane. W mojej ocenie dla graczy jest obojętne, czy np 5 czy 7 kumulacja wynosi 10 czy 18 milionów zł. Nic więc dziwnego, że będąc świadkiem wypłaty czwórek z poprzedniego losowania w wysokości 36 zł usłyszałem komentarze typu: niech mnie pocałują w d... oszuści, ostatni raz grałem itp. Ja na dzień dzisiejszy bym rozpędził ten dyletancki dział analiz i marketingu, który wpuszcza zarząd TS w maliny. No, ale skoro TS jest spółką Skarbu Państwa i stanowiska są rozdawane z klucza partyjnego, to tak będzie zawsze. I nic się nie zmieni, a zdanie graczy nigdy nie będzie poważnie traktowane. Dobrze by było, gdyby decydenci z TS pofatygowali się i po nędnych wygranych wyjechali anonimowo w teren i posłuchali co ludzie sądzą na ich temat. Ale tego się nie doczekamy bo są na następne 4 lata przyspawani do stołków i będą się chełpić wzrostem sprzedaży produktu. Zapominają, że nastapiło to tylko dzięki ostatniej mega kumulacji. A tak z ciekawości. Co o tym wszystkim sądzicie. Ja uważam, że konieczne jest uzdrowiebnie wysokości wygranych czwórek i piątek, kosztem albo obniżenia puli szóstek do 35%, albo zwiększenie puli na wygrane do 60 % z obecnych 51%. Pewny jestem że sute wygrane szczebli pośrednich spowodują zwiększenie zainteresowania grą jaką jest dla mnie Duży Lotek, gdyż Lotto mnie nie przekonuje.
69. status joker007  16.10.2011 ⌚ 22:17home Warszawa
@ marekg

Ja bym zaproponował coś innego. Coś, co pogodzi zdanie osób takich jak Ty (miłośników niższych wygranych) i opinie osób takich jak ja, które twierdzą, że Lotto jest jednak grą o duże wygrane i zasadniczo nie powinno się uszczuplać puli na wygrane I stopnia na rzecz wygranych niższego stopnia. I wcale nie trzeba. Ponieważ Lotto jest flagową grą TS, powinien on przynajmniej w jej przypadku podnieść minimalny limit wpływów z gry przeznaczanych na wygrane z ok. 50% do powiedzmy 66-75%. Wtedy i wygrane I stopnia mogłyby zachować swoją wysokość, i wygrane niższego stopnia mogłyby zostać zwiększone, i wpływy TS by nie spadły, bo gra stałaby się zdecydowanie bardziej atrakcyjna (a kto wie, może i by wzrosły - oczywiście pomijając okres przejściowy, powiedzmy 2-3 miesięcy). Ale niestety zarząd TS nie myśli takimi kategoriami. Napisałem już wyżej, że TS nie jest od organizowania gier przyjaznych graczom (w które ci chcieliby grać), a od zgarniania kasy...

A tak przy okazji, czy zauważyliście, jak mało było w tym roku "szóstek" bez kumulacji? Bodajże dwie... A to są te losowania, gdzie TS dopłaca do wygranych... I niech mi ktoś spróbuje powiedzieć, że wyniki gier nie są ustawiane :P

I jeszcze naszła mnie taka refleksja, jak dobrą maszynką do zarabiania pieniędzy jest dla budżetu państwa TS. 25% dopłaty do ceny zakładu (idzie na konkretne cele, ale w końcu jest to też część wydatków budżetowych), 10% podatku od wygranej, 20% podatku płaconego przez organizatora gry, następnie 19% od zysku wypracowanego przez spółkę, no i ewentualna dywidenda dla udziałowców (czyli Skarbu Państwa)... Coś pominąłem?
70. status MCSl  16.10.2011 ⌚ 22:26
w losowaniu bez kumulacji nie ma szóstki a w następnym losowaniu pula nie osiąga 3 milionów. Gdyby doliczać pulę do 2 milionów które były rzekomo w poprzednim losowaniu to pula byłaby większa tyle, że ta wynika z rzeczywistej puli jaka była w losowaniu bez kumulacji. I w ten sposób totalizator nie dopłaca. W tym roku rzeczywiście w losowaniu bez kumulacji szóstka padła 2 razy (30 lipca i 2 sierpnia).
71. status marekg  16.10.2011 ⌚ 22:27
joker007. Podzielam twoje zdanie, chociaż ja sądzę, że wystarczyło by dla uzdrowienia sytuacji podniesienie puli na wygrane z 51% do 60%. Mnie ciekawi, jakie są proporcje w Euro Millions czy francuskim Loto /Fd jeux. com/. Tam w Loto nawet płacą symbolicznie za dwójkę. A losują 5 liczb z 50. Czy by się świat zawalił gdyby w naszym Lotto była płatna dwójka za 3 zł. A ilu graczy by przybyło. Przecież te zachodnie firmy świetnie przędą.
72. status jawor  16.10.2011 ⌚ 22:30
niech TS powróci do starych zasad bo te są żałosne i tyle
73. status marekg  16.10.2011 ⌚ 22:34
A nic by tak nie uzdrowiło sytuacji, jak powrót do starych wysłużonych maszyn losujących.
74. status joker007  16.10.2011 ⌚ 22:42home Warszawa
@ MCSI

W komentarzu nr 41 wyliczyłem, ile TS dopłaca do każdego losowania, w którym padnie gwarantowane 2 mln (bez kumulacji). Oczywiście orientacyjnie...

@ marekg

Zgadzam się. Powinno się wrócić do maszyn mechanicznych (z "ramieniem" wybierającym kule), a najlepiej do losowań całkowicie ręcznych... Z publicznością, która mogłaby wchodzić swobodnie do studia i która wymieniałaby się co losowanie...
75. status jawor  16.10.2011 ⌚ 22:48
wiele rzeczy można by było zmienić chociażby wysokość wygranych, wystarczy spojrzeć za granicę naszego biednego państwa
76. status marekg  16.10.2011 ⌚ 22:49
TS boi sie publiczności jak diabeł święconej wody. Niewykluczone, że na początku mogły by być jakieś zadymy.Przecież w końcu to my ich - TS utrzymujemy z naszych darowizn ofiarowywanych w kolekturach. Proponuję powołanie "Stowarzyszenia Graczy w Lotto" Jak nas będzie tysiące to niestety TS będzie się musiał z nami liczyć.
77. status jawor  16.10.2011 ⌚ 22:54
zawsze znajdą się chętni do grania niestety płacimy podatek od nadzieji a TS i tak będzie robił co chce
78. status gonzaga  01.11.2011 ⌚ 01:43home Scyzorykowo
Zastanówmy się nad podjęciem wspólnej akcji w w/w sprawach!
MIEJSCE NA TWÓJ KOMENTARZ
Komentować mogą jedynie zalogowani użytkownicy. Logowanie jest w prawej kolumnie strony ...
0%


www.multipasko.pl © 2004 - 2024 Regulamin Kontakt Polityka prywatności facebook youtube